Monday, January 6, 2020

PTD: Extra PAC

Takde apa pun. Ni cuma sambungan dari entri sebelumnya. Berkenaan PAC. Nak letak semua dalam satu entri, dah terlalu panjang nampaknya. Dah semua benda nak dicerita. Keh!

Untuk extra PAC ni, aku nak cerita pasal dokumen yang perlu dibawa dan ujian psikometrik.

Dokumen yang perlu dibawa dia dah maklumkan dalam email. Takdelah lost ke apa. Ikut je arahan.
  1. Surat panggilan cetakan emel atau cetakan di paparan Portal SPA jemputan menduduki PAC
  2. Salinan Asal Kad Pengenalan 
  3. Salinan Fotostat Transkrip dan Skrol Ijazah Sarjana Muda/Sarjana(Master)/Doktor Falsafah(PhD)
Untuk kesenangan korang, korang sediakan salinan yang dah siap disahkan. Sebab dalam email takde beritahu, tapi masa hari kejadian eh tiba-tiba dia mintak. Aku sebab ada budak-budak batch yang dah ingatkan awal-awal, aku sediakan salinan yang disahkan. Kalau tak disahkan, atas budi bicara pegawai, diorang akan mintak hantar dokumen tu esoknya. Tu atas budi bicara. Kalau jenis yang tegas, hmmmm.

Ujian psikometrik ni pulak dibuka sepanjang tempoh PAC berlangsung iaitu sebulan. Selepas habis je PAC, cepat-cepatlah korang buat ujian ni. Sebab takut lupa pulak kan. Dah naya! Ujian ni tiada betul tiada salah. Jawab berdasarkan apa yang berkaitan dengan apa yang kita rasa, apa yang kita buat. Jujur je. Sebab dari jawapan yang kita pilih ni, pastu aku Google apa kesannya, dia akan tunjukkan graf peribadi kita macam mana. Dari graf itulah kita turut ditapis ke peringkat berikutnya. Aku pun tak pasti secara details nya bagaimana, cuma dari kabo-kabo anginnya, begitulah dia.

Dah jawab ujian ni, okay. Settle. Tunggulah kita dengan penuh kesabaran dan debaran mengenai keputusan PAC. Kalau tak silap, 25 hari lepas tarikh akhir PAC tu barulah keputusan lulus ke temuduga diumumkan. Lama. Jadinya sila lalui hari anda macam biasa. Macam tiada apa berlaku.

Selamat menunggu ya kalian.
Semoga dipermudahkan segala urusan kita.

Babai

No comments:

Post a Comment