Saturday, June 13, 2015

HANYA AKU

안녕하세요!!

Cis, tajuk tak leh tahan. Kehkeh.
Lama rupanya aku tak menjengah menatang ni. Busy nokk. Hahaha. Sekarang ni aku tengah study week, yang aku anggap "weak". Lemah tahu tak tulang belulang aku ni bila mengadap buku. Dah tu, taim cenggini laa idea nak buat cerpen, nak buat puisi malah nak buat drama pun boleh keluar. Menduga betul. 

Rupanya, dah nak habis setahun aku mereput dalam kos aku ni. Baru tersedar...title junior pun dah nak tamat luput. Bulan 9 nanti dapat junior pulak. Huhu.

Rasa macam baru bulan lepas aku menangis tanpa lagu sebab first taim dok asrama, terpisah daripada ibu, kena belajar hidup sendiri. Rasa macam baru bulan lepas aku belajar berulang alik ke TBS dua minggu sekali sebab gigih nak balik rumah. Rasa macam baru bulan lepas aku kena bebel dengan penasihat akademik aku sebab homesick yang terlampau, 
"homesick pulak. Kalau awak kahwin nanti macam mana?" 
oke datuk. saya dah tak homesick lagi tau sekarang.

Saat entri ini ditulis, tinggal lebih kurang 48 jam sebelum kertas pertama aku bermula. Tapi, sampai sekarang, aku masih tak percaya yang aku sudah hampir tamat tahun satu aku tanpa pencapaian yang membanggakan. Ahhh, susahnya nak survive!

Kadang-kadang aku masih terpikir, kenapa aku boleh tergerak hati mohon kos ni. Letak di pilihan pertama pulak tu. Sedangkan aku minat ekonomi, tak pun pengajian alam sekitar.
Adakah sebab pengaruh daripada cikgu yang asyik cakap, senior-senior sekolah aku dah pi Korea? Hmmm, mungkin jugak. Hahaha. Sebut pasal dorang ni, dorang dah nak habis, tinggal satu sem je..dan sekarang ni, dorang tengah menunggu nak buat intern kat kawasan tanah tumpahnya darah. Kampung halaman! Kehkeh.

Tapi, bila aku ingat balik apa ibu cakap, aku sedar diri balik lah. Aku dapat apa yang aku mintak, maknanya aku mampu hadap apa yang bakal berlaku. Ye ke? Entahlah...cuma laa ni aku rasa aku sekadar follow the beat, dance with the music. Aku masih lagi tak percaya yang aku berada dalam u ni, dapat kos ni dengan usaha aku sendiri. Aku dapat semua ni sebab nasib, sebab tempias doa-doa orang sekeliling aku.

Jadi orang dewasa ni, payah kan? Kau kena fight dengan sekeliling kau semata-mata untuk buktikan kau the best. Sedangkan bagi aku, semua orang the best ikut kemampuan sendiri. Aku tak mampu nak jadik the best dalam akademik aku, tapi aku buat the best dalam benda lain..tapi orang tak pandang macam orang pandang akademik. Sob sob... semua ni dunia! HAHAHA. Lek ahh, tak yah ahh sedih sedih. Hidup tetap kena teruskan.

Dah lah.
Babai.

Guwa nak study..kononnya.   

No comments:

Post a Comment