Saturday, June 20, 2015

RINDU ITU MENYAKITKAN

안녕하세요!!

Selamat berpuasa untuk diri aku. Selamat menghadapi dugaan perasaan berpuasa di perantauan untuk pertama kalinya. Selamat menahan kerinduan bila nampak kawan kawan post gambo berbuka puasa dengan keluarga, berbuka dengan makanan melambak kat insta, fb dan wechat. Selamat untuk aku atas segala-galanya!

18 Jun 2015.
Selesai satu kertas major yang membunuh. Kertas AUEA 1102: Pengantar Politik, Dr Bala. Mampu jawab dua soalan je yang sepatutnya dijawab tiga. Ahh, punah harapan skor A- dalam subjek ni. Nampaknya B dah melambai manja kat aku. Damn! Tapi, aku masih mengharapkan yang segalanya akan dipermudahkan walaupun aku menggoreng hangus jawapan jawapan tu. Peliss Dr.

Hari pertama puasa. Rasa sebak. Sedih. Pertama kali tak dapat sambut puasa kat rumah sedangkan adik-adik ibu ayah ada kat rumah. Tak dapat rasa air tangan ibu untuk dua minggu puasa. Huwaaa...

" Akak tak nak mohon UTHM dulu, kalau tak hari-hari boleh buka puasa kat rumah."

Oke. Ayat ibu win. Sob sob T..T Tapi alhamdulillah, since Biela ajak aku berbuka puasa rumah sepupu dia kira terjamin laa buka puasa aku untuk hari pertama puasa. Memang bertambah laa rasa di perantauan tu. Macam macam makanan ada; sup ekor, kuew tiaw goreng, roti john, badak berendam, paru goreng sambal, ikan masak stim, air asam, air teh-o, air mata kucing, tembikai merah dan tembikai susu serta kuih-muih tempatan. Fuhhh! Kenyang perut sampai sahur wa cakap lu.

Banyak gila makanan yang Kak Tien masak.



20 Jun 2015.
Setelah penat merepek dalam dewan periksa tu selama 2 jam, otak rasa penat. Tapi kan, sesungguhnya aku tidak mengulangkaji langsung subjek AZEA 2307: Gender dan Kewarganegaraan tu. Hanya sempat jeling nota dalam fon, tiga jam sebelum peperiksaan bermula. Maaf Dr. Alhamdulillah, masih dapat menjawab soalan walaupun aku rasa repekan jawapan aku terkena sipi sipi soalan je.


Ni kosmet gender beserta pensyarah yang sangat ohsem.

Ohh! Saya akan merindui oppa saya lepas ni. Mana satu oppa saya? Hewhew.
Dalam kumpulan aku, terbahagi kepada dua kumpulan kecik lagi. Dalam kumpulan kecik ni, aku bertiga dengan 2 jejaka. Oppa dan Kuchai. Oppa memang sentiasa ambik berat pasal aku sebab aku paling junior even dalam kumpulan besar ni. Sentiasa pastikan aku tak rasa malu malu katak dalam kumpulan. Well, aku ni nampak je separuh sado...tapi kalau aku tak rapat dengan orang tu, amatlah payah untuk dengar suara aku. Kekeke. Maka, oppa aku memang terbaik. Kuchai pulak memang rajin sangat wujud dalam kumpulan kecik tu, tapi sekali wujud...pehh! Wa salute sama lu, bro! Tapi biasalah, dia ni pesen pesen mintak penampo hari hari. Tapi, masih terbaik jugak.

Ni laa kumpulan aku, G&C a.k.a Nonsense Group
Hmmm hmmm, aku masih nak balik rumah. Aku tak sabar nak habiskan 3 lagi subjek, 2 kertas major tahap membunuh atasan dan 1 subjek gender yang mengancam nyawa. Ahhh, aku cemburu dengan Yaya si rumet yang dah habis periksa dan akan balik esok! Mohon kuatkan hati aku Tuhan. Sebab, rindu tu menyakitkan untuk aku menghadapi minggu yang mendatang.

Berikanlah Kina kejayaan yang cemerlang.
Sob sob.
Babai.

No comments:

Post a Comment