Monday, May 30, 2016

Again. Random.

안녕하세요~

Malam ni aku rabak. After a long conversation with one of my lovely through phone, i got immersed in my deep feeling. Uhhuu... How bad I am when I did something that I feel nothing to care about others. I think i have rights to expose my feelings, my words or whatsoever, anytime anywhere. I totally forgot about a reminder; hablu minnan nas. Interaction with human beings, other living things. Hubungan sesama makhluk.

No no, this is just a random post.

Just to remind myself. And you, maybe... Alhamdulillah, kalau ada yang ambil peringatan ini sebagai peringatan untuk diri sendiri. Moga sama-sama mendapat keredhaan.

Janji di dunia ni, setiap yang dilakukan akan mendapat balasan. Sebab, hidup kita ni umpama roda. Kejap kat atas, kejap kat bawah. Bila ada kat atas, jangan sesekali pandang kecil dengan orang di bawah kerana orang di bawah juga nampak awak kecil je kat atas tu. 

Kita hidup ni kena pandai tolak ansur. Kena ada give and take. Supaya kalau nanti diuji kita jatuh, kita tak jatuh tersungkur dengan hapraknya, dengan sorakan orang lain. Paling-paling pun kalau kita pandai bertoleransi, kalau diuji kita jatuh, akan ada tangan-tangan yang cuba mengenggam kita daripada terlungkup hebeh...

For those yang terluka disebabkan perangai aku, neomu mianhanda! Really really sorry! Selalu aku ucap maaf tanpa kesedaran. Aku masih belum mampu nak hadap kalian dan mengakui semua kesilapan aku. Yang aku mampu, say sorry randomly for specific person.

Hablu minnan nas
(Berbuat baik sesama makhluk)

Semoga ini sentiasa menjadi peringatan dan guideline untuk diri aku.
I really really miss my family - omma appa , dongsaeng wa Diyo. Semoga doa mereka bersama aku, doa aku tetap untuk mereka.

Study week just around the corner. Tapi exam lama lagi. Kohkoh.
Dah.
Babai.

No comments:

Post a Comment