Monday, May 2, 2016

Family Day Second Year IR

안녕하세요!

Setelah 3 sem aku menjadi warga IR tanpa cinta pengesahan yang nyata, akhirnya sem 4 baru aku sedar yang aku sebenarnya sayangkan diorang ni sama macam aku sayangkan Keluarga 6AC aku. Ternyata, aku susah nak bukak hati dan fikiran untuk terima orang baru dalam hidup. 6 bulan pertama aku bersama IRians, aku dalam dunia aku sendiri, terkontang-kanting nak faham apa yang aku belajar. 6 bulan kedua, sebab ada JM aku cuba runtuhkan tembok yang aku cipta untuk bersama mereka. Itu pun aku rasa tembok tu tak runtuh sepenuhnya, masih kekok nak berbual dengan sesetengah kosmet. 6 bulan ketiga, belum sempat aku eratkan hubungan dengan semua kosmet, aku terbang ke Korea. Beruntungnya di Korea aku semakin rapat dengan kawan-kawan IR di sana. Tapi, bila balik sini untuk sem 4, aku struggle nak try rapat dengan kosmet asal semula.

Kalau semua second year ada di Malaysia.
Maka, bila Tasha usulkan nak buat Family Day IR untuk batch second year, aku memang tak teragak-agak nak bagi confirmation yang aku nak join. Aku perlukan ni untuk pecahkan jurang yang aku ada dengan mereka. Plan punya plan, tudiaa... 29 dan 30 April 2016, Kita Kompem Ke PD! Tu nama group whatsapp kami. Bila dah balik ni, nama group dah bertukar jadi Kita Dah Balik Dari PD. Kahkah.

Kita dah sampai PD!
Banyak game yang dibuat untuk pecahkan ice antara kami. Thanks to Kamarul yang buat game gila-gila. Hahaha. Bayangkan game Betul ke Bohong boleh bertukar jadi Mahathir vs Najib. Oh, tak lawak eh? Oke. Aku memang mudah terhibur.

Aku terharu masa main banana boat. Bila semua dah tercampak dalam air, ingat senang ke nak bawak badan gajah ni naik balik atas boat tu? Susah weh, dah lah dalam air, badan aku pulak memang besar dengan air. Taim ni laa, teamwork antara kami muncul. Saling menyokong, saling mengalakkan satu sama lain. Sumpah! Aku nangis sikit dalam air. Sebab telinga aku tersangkut pemegang boat tu. Badan aku yang berat ni boleh diorang tarik untuk naik boat tu. Hmmmm, sayang aku dah mula melimpah untuk diorang.

Ni pun berapa kali Man sebut ajak naik banana boat. Siap umpan dengan esaimen.
Second thing, benda paling aku tacing gila bila diorang buat birthday prank untuk aku dengan Tasha. We both are April Babies. Aku tak sangka diorang sanggup bersusah payah plan sampai ke malam kejadian. Siap gigih cari special cake sebab kengkononnya kami berdua tak suka coklat. Siap lagi best bila Amir request kek 1.5kg, takut tak cukup. Weh, sumpah kali ni aku nagis betul-betul sebab aku sayangkan diorang! 

Ni masa kami celebrate birthday Afiq dan Lysa
Mungkin selama ni, aku acah-acah introvert sampai aku lupa yang aku ada kawan kawan sekelas yang baik, hebat, bertanggungjawab. Aku lupa yang aku ada sistem sokongan yang padu di kelas, yang macam keluarga. Bergaduh tu biasa, tapi mesti baik semula. Aku lupa yang dunia aku sekarang bersama mereka.

Ingat diorang ni biasa-biasa ke? Kemon aa...
Tinggal 3 sem lagi sebelum masing-masing membawa haluan sendiri. Dah tak lama daa tu... tapi, bila belajar, fuhhh bila lahaiii nak habis. Aku harap kita dapat siapkan tesis sama-sama, dapat grad sama-sama, dapat tunjukkan anak masing-masing. Mana nak duduk London tu, jangan harap dapat duduk sana dengan aman. Hahaha.

Aku sayang korang!
Dari kiri : Kam, Shaa, Bai, Do Ah, Inne, Fairus, Amir, Lysa
Lelaki 5 orang 4 orang belakang tu Amir, Mike, Mirul dan Alvin (serta guwa yang seperti seketul hama terselit di situ)
.
cc: Man si photographer gambar ni. Tapi sekarang dia upgrade diri sendiri jadi pengurus Fairus.
Tak kenal Man? Kejap! 
Yang tepi sekali yang posing acah acah dia tengah shoot foto dia sorang, tulaa Man.
Padahal orang lain sedar yang ni shoot foto berkumpulan.
Hi Man! #AkuDahMentionKau

Terima kasih sebab sudi wujud dalam cerita hidup aku dua tahun kebelakangan ni. Sejauh mana aku sayang korang? Hmmm, belum cukup jauh sebab masih cuba meluaskan limpahan sayang tu. Ecewah! Muntah.
 
Oke.
Babai.
Budak second year yang baca ni, jangan nganjing aku eh. Aku terajang satgi.  

No comments:

Post a Comment