Wednesday, January 27, 2016

Annyeong, Korea!

안녕하세요!
Burger Rice Hashbrown yang dirindui.
Alhamdulillah, aku akhirnya berjaya mengharungi 150 hari di Korea dengan selamat dan bermacam pengalaman yang menguji tahap survival aku sepanjang aku di sini. Pengalaman yang pelbagai ini membantu aku memberikan idea untuk mencipta dunia imaginasi aku yang lebih realistik. Gituu... Hahaha. 

Untuk 150 hari yang telah berlalu, aku dedikasikan ucapan terima kasih kepada setiap manusia yang terlibat dalam memberikan rasa dalam tempoh itu. Ibu ayah, The SM dan Dek Mok serta Epall memang memainkan peranan yang besar dalam menyumbang semangat aku di sini. Tapi sayang, Dek Mok dan Epall lebih disayangi oleh penciptanya. Aku terpaksa menunggu entah bila waktunya untuk jumpa adik-adik berbulu ini.

Waktu malam yang dingin di Korea bakal dirindui juga.
Teammates yang sentiasa terpaksa mengadap kerenah aku yang bukan bukan sepanjang 150 hari lengkap ini. Terima kasih banyak banyak gaiss. Baini, yang melayan perangai aku yang tak pernahnya matang dan berubah. Titie, yang sentiasa ada melayan idea gila aku lebih lebih lagi tang berjalan ke hulu ke hilir menghabiskan duit. John, yang selalunya cari gaduh dengan aku tapi tanpa John, banyak urusan aku di KMU tergendala. Aku akan sentiasa ingat saat saat kita menjadi alien di bumi asing ini. Sungguh, banyak kenangan antara kita yang perlu dicoretkan.

-14 in the season yoww!
Haa, sebut pasal kenangan ... Ni memang kenangan lah untuk aku daripada Korea. Kira kenangan last sekali lah ni. Wohooo, imigresen di Incheon buat gila sama guwa! Adoiii. Nak tahu tak, beberapa kali aku sangkut masa buat baggage drop dengan check in diri sebab kakitangan di ICN sangatlah details dan teliti dengan tugas masing-masing. Bila buat baggage drop, Alhamdulillah setel masalah pasal overweighed. Tapi, bagasi utama aku sangkut bila di-scanned. Rupanya, dia detect aku bawak spray dalam beg padahal spray tu aku dah balut cantik dalam gulungan baju. Aku simpan spray untuk tudung dan kasut. Aku pun tak tahu sebenarnya tak boleh bawak spray tu, satgi bila dah drop bagasi baru perasan dan terpaksa memunggah barang kembali. Berhuhu kejap lah aku sebab isi spray tu banyak lagi! Akhirnya, rela dalam terpaksa melihat ending of the spray yang masuk ke dalam tong sampah. Hahaha.
ICN yang sibuk walaupun baru pukul 7 pagi.
D7 507 yang bakal menemukan aku dengan cinta hati.
Kemudian, masa check in diri dan hand carry. Yang ni tragis. Aku bawak hand carry yang serupa beg shopping dari Siam tu dengan isi kandungan yang memang padu dan aku sendiri struggle gila nak masukkan barang-barang dalam beg tu. Satgi, taim check, boleh pulak barang guwa dalam beg tu dipunggah dan menemukan losyen botol besar yang dah tinggal sikit isinya. Tu aku tak kisah. Yang aku kisahnya barang aku dalam beg tu dah tak kemas dan tak muat lepas check tu. Hok alohh, guana ni? Selepas check tu semua, aku struggle lagi bawak menatang tu ke hulu ke hilir sebab kondisi barang yang dah tak betul. Haa, sebelum lupa tu aku punya kotak pensil yang berlambak-lambak dengan pen pun di-check sama. Dia pun terkejut agaknya tengok pen aku macam nak buat sedekah satu batch IR. Tapi, Alhamdulillah takde apa-apa. Semua berjalan lancar sampai naik flight.

Kapten kapal yang boleh diusha depan mata. Kahkah.
Seat 29G - seat di mana pilot kapal tidak menjaga aku dengan baik kononnya.

Last selcam selepas bangun tido dan mekap. Kohkoh.
Nak dijadikan cerita flight delay due to the bad weather. Ada storm kecik melanda. Risau jugak ni, takut ibu ayah risau. Dan memang pun, mereka risau lebih lebih lagi ayah. Tak senang duduk kata ibu. Flight landing lewat 30 minit dan pendaratan pulak tak berapa clear dengan gegaran yang membuatkan semua penumpang terkejut kejap. Walau bagaimanapun, Alhamdulillah semua oke sahaja. 
 
Sampai sampai sahaja di klia2, ibu ayah dan The SM telah menunggu di balai berlepas. Aku disajikan dengan ayam goreng KFC, nasi goreng cili padi dan mee rebus. Fulamakk, memang syahdu lah makan makanan Malaysia! Hahaha. 
 
Menaip dalam flight D7 507, AirAsia X (ICN-KUL), 25 Januari 2016. 
Edit sedikit dan post dari rumah menggunakan internet burung hantu, Magic Sim. Kahkah. 
 
Oke.
Babai.

No comments:

Post a Comment